مراقبت های پس از جراحی لیزری دیسک گردن

روش های درمانی متعددی برای مقابله با عارضه دیسک گردن وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار، پزشک یکی از آن ها را جهت درمان وی برمی گزیند؛ یکی از کم تهاجم ترین این روش ها، جراحی لیزری دیسک گردن است. این روش به دلیل کم خطر و کم عارضه بودن، محبوبیت زیادی در بین بیماران دارد. یافتن بهبودی پس از جراحی لیزری دیسک گردن، ممکن است چندین ماه زمان ببرد. این فرایند در برخی از بیماران آسان تر و در برخی پیچیده تر است. در ادامه این مقاله به بررسی مراقبت های پس از جراحی لیزری دیسک گردن به صورت دقیق تر می پردازیم.

با جراحی لیزری دیسک به روش PLDH (لیزر پلاسما) می‌توان بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک (فتق دیسک) با علائم شدیدتر را که کاندیدای جراحی باز هستند؛ درمان نمود. در این روش بدون ایجاد برش و استفاده از پیچ ستون فقرات و پلاتین، می توان در افراد زیادی به بهبودی هرنی دیسکال دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر احمد شکرچی زاده می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36622101-031 اقدام فرمایید.

پس از جراحی دیسک گردن با لیزر، به چه مراقبت هایی نیاز است؟

درست است که جراحی دیسک گردن با لیزر، یک روش کم تهاجمی است؛ اما بیماری که تحت این روش درمانی قرار گرفته است، با رعایت یک سری اصول مراقبتی می تواند فرایند بهبودی خود را سرعت بخشد. برخی از این مراقبت ها شامل موارد زیر می شود:

عمل لیزری دیسک گردن

آدرس اينستاگرام دکتر احمد شکرچي زاده

آیا جراحی لیزری دیسک گردن، عوارض و خطراتی نیز به همراه دارد؟

درست است که این روش از جراحی باز دیسک گردن بسیار ایمن تر است، اما همواره ریسک بروز یک سری از عوارض مانند خونریزی، عفونت، تشکیل لخته و عدم تاثیرگذاری مطلوب، وجود دارد. هرچند این عوارض ندرتا رخ می دهند، اما می توان از آن ها پیشگیری کرد و احتمال به وقوع رسیدن آن ها را به حداقل رساند.

برخی از داروها مانند دگزامتازون ، در کنترل و بهبود درد عصب سیاتیک موثر هستند. با این وجود یکی از بهترین روشهای درمان درد عصب سیاتیک ، جراحی لیزری است که به صورت سرپایی با نتایج درخشانی همراه است. جراحی لیزری به روش PLDH که روشی ابداعی توسط دکتر احمد شکرچی زاده، جراح مغز و اعصاب در اصفهان می باشد؛ تا کنون توانسته به درمان درد بیماران زیادی که از درد عصب سیاتیک رنج می‌برده‌اند بی‌انجامد.