درمان بیرون زدگی دیسک گردن با لیزر

فتق دیسک گردن یک اختلال شایع می باشد. روش های گوناگونی برای درمان این بیماری وجود دارد که یکی از این روش ها جراحی لیزری است. لیزر یکی از غیرتهاجمی ترین روش های درمان است که می توان با کمک آن، بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک گردن را درمان کرد. طی این روش درمانی، بیرون زدگی دیسک به کمک اشعه لیزر، جمع می شود و به جای خود برمی گردد که به دنبال آن، فشاری که روی عصب های مهره بود، حذف می شود. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر جراحی لیزری بیرون زدگی دیسک گردن می پردازیم.

این جراحی از یک نوآوری لیزری برخوردار می باشد که با گرم کردن، تبخیر و انعقاد ساختارهای بافت نرم، می تواند به فشرده‌سازی در اعصاب کمک کند. بنابراین این لیزر، ساختار های بافت نرم به ویژه بیرون زدگی دیسک، بافت زخم و اسکار را حذف می کند.

از این روش بر اساس محل درد و وسعت آن استفاده می شود.از دیگر مزیت های این روش درمانی، به حداقل رساندن عوارض ناشی از بیرون زدگی دیسک می باشد.

نحوه درمان دیسک گردن با استفاده از جراحی لیزری:

همان طور که قبلا اشاره کردیم، عمل جراحی لیزری، یک جراحی دقیق و حساس است که در آن با استفاده از اشعه های لیزر بخش نرمی که بین ستون فقرات یا همان دیسک وجود دارد و از جایگاه خود بیرون زده و به ریشه های عصبی نخاع فشار وارد می کند را جدا می کند. نهایتا فشاری که روی اعصاب بود، برداشته می شود و درد بیمار نیز کاهش می یابد.

جراحی لیزری بیرون زدگی دیسک گردن

در این روش درمانی، یک سوزن نازک را وارد محلی که بیرون زدگی دیسک گردن رخ داده است، می کنند. انرژی لیزر به وسیله آن به دیسک مورد نظر می تابد؛ در آخر بخشی از هسته دیسک تبخیر می شود و خلاء ایجاد می شود و در آن ناحیه، فشار از روی ریشه اعصاب نخاعی حذف می شود.

مزایای استفاده از جراحی لیزری برای درمان دیسک گردن:

معایب جراحی لیزری برای درمان دیسک گردن:

هرچند این روش طرفدارن زیادی دارد اما همچنان دارای یک سری عیب ها است که در ادامه به دو مورد آن اشاره می کنیم.

  1. به این دلیل که لیزر یک پرتوی نور مستقیم است، نمی تواند روی گوشه‌ های نواحی مختلف مانور دهد.
  2. لیزرها می‌توانند به ساختارهای اطراف ناحیه‌ ای که تحت درمان است، گرما انتقال دهند. پس احتمال وارد شدن آسیب به اعصاب وجود دارد که می‌تواند سبب بی اختیاری و از دست دادن عملکرد آنها شود.

جراحی لیزر چه تفاوتی با جراحی باز دارد؟

در جراحی باز بیرون زدگی دیسک گردن، در حینی که بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته است؛ آن بخشی از دیسک که دچار بیرون زدگی شده است، به وسیله چاقو بریده شده و نهایتا از بدن خارج می شود؛ در حالی که در جراحی لیزری، بدون نیاز به برش و با بی حسی موضعی، پرتوهای لیزر به درون دیسک رسیده و به وسیله این اشعه ها، بخش داخلی دیسک دچار کاهش حجم می شود. بنابراین، فتق دیسک گردن با فشار منفی که درون دیسک به وجود آمده، به مکان طبیعی خود باز می گردد.

 آدرس اینستاگرام دکتر احمد شکرچی زاده

مراقبت هایی که پس از دریافت جراحی لیزری نیاز است:

به تازگی روشی موثر برای درمان هرنی دیسکال گردنی و کمری به نام PLDD ابداع گردیده که با این روش بدون نیاز به برش جراحی و طی دوران نقاهت سخت و طولانی، می‌توان به رفع بیرون زدگی های خفیف تا متوسط دیسک پرداخت. شما می‌توانید برای انجام این عمل به کلینیک دکتر احمد شکرچی زاده در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و موثر ترین روش درمان دیسک