عمل بسته دیسک کمر چقدر طول می کشد و شرایط بیمار پس از عمل چگونه است؟

منظور از عمل بسته دیسک کمر، مجموعه درمان های پیشرفته مداخله ای می باشد که بدون نیاز به برش پوست و برداشتن عضلات و استخوان های خلفی ستون فقرات و از طریق سوزن ها و پروب های ظریف، زیر تصاویر زنده و هدایت همزمان دستگاه سونوگرافی و یا فلوروسکوپی انجام شده و جهت درمان مشکلات ستون فقرات مثل بیرون زدگی دیسک کمر ، تنگی کانال نخاعی ، پارگی دیسک ، آرتروز ستون فقرات ، سر خوردگی مهره ها و … به کار می رود . در این مطلب به صورت دقیق تری به بررسی عمل بسته دیسک کمر می پردازیم .

با جراحی لیزری دیسک به روش PLDH (لیزر پلاسما) می‌توان بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک (فتق دیسک) با علائم شدیدتر را که کاندیدای جراحی باز هستند؛ درمان نمود. در این روش بدون ایجاد برش و استفاده از پیچ ستون فقرات و پلاتین، می توان در افراد زیادی به بهبودی هرنی دیسکال دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر احمد شکرچی زاده می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36622101-031 اقدام فرمایید.

مزایای عمل جراحی بسته دیسک کمر

عمل جراحی بسته دیسک کمر می تواند مزایایی را نسبت به دیگر روش ها به خصوص جراحی باز داشته باشد . مزایای جراحی بسته دیسک کمر عبارت اند از :

عمل بسته دیسک کمر

انواع عمل بسته دیسک کمر

ارزیابی قبل از عمل بسته دیسک کمر

از شما خواسته می شود چند روز یا چند هفته قبل از عمل ، در جلسه ارزیابی قبل از عمل شرکت کنید . در این زمان ، در صورت لزوم برخی از آزمایش ها برای بررسی کلی سلامت شما انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که برای جراحی بسته دیسک کمر آماده هستید . همچنین یک MRI از ستون فقرات شما انجام می شود . این ارزیابی فرصت مناسبی برای پاسخ به سؤالات شما و بحث در مورد نگرانی هایی است که ممکن است داشته باشید . همچنین برای کاهش عوارض ناشی از عمل ، از بیمار خواسته می شود تا قبل از عمل از سیگار کشیدن پرهیز کند و رژیم غذایی سالم و ورزش را در برنامه خود قرار دهد .

شرایط بیمار پس از عمل بسته دیسک کمر

اکثر بیماران پس از عمل جراحی بسته دیسک کمر می توانند بلافاصله پس از درمان راه بروند . در این زمان پس از تحت نظر قرار دادن بیمار برای یک دوره زمانی کوتاه ، بیمار می تواند به خانه برگردد . اکثر بیماران می توانند فعالیت های کامل خود را در روز پس از درمان شروع نمایند . درد در نواحی اطراف محل تزریق را می توان با استفاده از یخ و مواد بی حسی همچون تیلنول کاهش داد .

جراحی بسته دیسک کمر برای چه کسانی مناسب نیست؟

جراحی بسته دیسک کمر برای همه افراد مناسب نمی باشد و اگر فرد شرایط زیر را داشته باشد ، باید از روش های دیگر درمانی مانند جراحی باز استفاده کند :

1. درد شدید
  2. داشتن ناتوانی
  3. عدم کنترل مثانه یا روده
  4. مشکل در ایستادن یا راه رفتن
  5. عدم توانایی انجام کار به دلیل درد شدید
  6. بیحسی یا ضعف ناشی از فشار دیسک روی اعصاب

صفحه اينستاگرام دکتر احمد شکرچي زاده

عوارض عمل بسته دیسک کمر

خطرات بالقوه همانند هر جراحی دیگری ، شامل عوارض غیرقابل پیش بینی ناشی از بیهوشی ، لخته شدن خون ، مشکلات پزشکی تشخیص داده نشده ، مانند بیماری قلبی خاموش و واکنش های آلرژیک نادر است .
برخی از خطرات جراحی ستون فقرات شامل تسکین ناقص درد ، آسیب به ریشه های عصبی ، عفونت و عوارض مربوط به دیگر اندام های داخلی است . اکثر این عوارض نیز پس از شناسایی قابل درمان هستند ، اما گاهی اوقات به بستری شدن طولانی تر ، دارو های اضافی و گاها حتی جراحی اضافی نیاز دارند .

عمل بسته دیسک کمر چقدر طول می کشد؟

این روش درمانی نیازی به بیهوشی نداشته و حدودا ۳۰ دقیقه طول می کشد .

برخی از داروها مانند دگزامتازون ، در کنترل و بهبود درد عصب سیاتیک موثر هستند. با این وجود یکی از بهترین روشهای درمان درد عصب سیاتیک ، جراحی لیزری است که به صورت سرپایی با نتایج درخشانی همراه است. جراحی لیزری به روش PLDH که روشی ابداعی توسط دکتر احمد شکرچی زاده، جراح مغز و اعصاب در اصفهان می باشد؛ تا کنون توانسته به درمان درد بیماران زیادی که از درد عصب سیاتیک رنج می‌برده‌اند بی‌انجامد.