تاثیرات لیزر پلاسما بر روی مهره های مجاور دیسک و صفحات غضروفی

یکی از عوارض درمان دیسک با لیزرهای خطی به روش PLDD تاثیر اشعه بر روی استخوان ‌های مهره ‌های مجاور و صفحات غضروفی که در بالا و پایین دیسک قرار دارند، می‌باشد. این عارضه اوستئیت نامیده شده و ممکن است سبب کمر درد طولانی شود که بتدریج بهبودی خواهد یافت. لیزر PLDD خطی بوده و منطقه سوزانده شده وسیع می‌باشد و بدین جهت احتمال تاثیر لیزر بر روی صفحات غضروفی و مهره‌های مجاور وجود دارد.

لیزر پلاسما لیزری نقطه ای است که منطقه محدودی در داخل فضای دیسک را می‌سوزاند. بدین جهت در درمان دیسک با لیزر پلاسما نقاط متعدد در داخل فضای دیسک سوزانده می‌شود. این نقاط محل‌های ایجاد فشار به قسمت بیرون زده دیسک می‌باشد.در حدود بیست درصد بیماران هرنی دیسکال که با لیزر پلاسما درمان می‌شوند، بخارات حاصل شده از سوزانده شدن نوکلئوس سبب تغییر در میزان آب لبه‌های استخوان های مجاور و صفحات غضروفی دیسک (end plate) می‌گردد.

این تغییرات آب بصورت تغییر سیگنال در استخوان‌های مجاور دیسک دیده می‌شود. این موارد کاملا بدون خطر و بدون عوارض بعدی می‌باشند‌.

لازم به ذکر است، با روش PLDH می‌توان بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک (فتق دیسک) با علائم شدیدتر را که کاندیدای جراحی باز هستند؛ درمان نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر احمد شکرچی زاده می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36622101-031 اقدام فرمایید.

تاثیرات لیزر پلاسما بر روی مهره های مجاور دیسک

اينستاگرام دکتر احمد شکرچي زاده

با آرزوی بهبودی کلیه بیماران

دکتر احمد شکر چی زاده


آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و موثر ترین روش درمان دیسک