دیسک توراسیک چیست و چگونه درمان می شود؟

ستون فقرات از سه قسمت گردنی(سرویکال) ،توراسیک(پشتی) وکمری(لومبار) تشکیل یافته است . در ناحیه گردنی ۷ مهره ، در ناحیه پشتی ۱۲ مهره و در ناحیه کمری ۵ مهره وجود دارد. بین هر دو مهره دیسک بین مهره ای قرار دارد. دیسک بین مهره ای از دو قسمت هسته مرکزی(نوکلئوس ) و محیطی( آنولوس ) تشکیل یافته است . بیرون زدگی دیسک های بین مهره ای عمدتا در ناحیه کمری است . پس از آن در ناحیه گردنی شایع بوده و در ناحیه ستون فقرات پشتی نادر است.
کمتر از دو درصد دیسک های کمری در ناحیه پشتی می‌باشد. شیوع دیسک های هرنیه پشتی عمدتا در قسمت تحتانی بین مهره های T11- T12 و T10-T11 می‌باشد.

درمان دیسک توراسیک با جراحی لیزری دیسک توراسیک، یکی از روشهای کم عارضه، موثر و سرپایی است که برای درمان بیماران مبتلا به این عارضه، توسط دکتر احمد شکرچی زاده در اصفهان انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی با مطب دکتر شکرچی زاده از طریق تماس با شماره تلفن 36622101 - 031 تماس بگیرید و برای دریافت نوبت از طریق لینک رزرو نوبت اقدام فرمایید.

علائم بیرون زدگی دیسک توراسیک:

درمان بیرون زدگی دیسک توراسیک:

درمان دیسک های توراسیک در صورت بروز علائم کلینیکی عمل جراحی‌ باز می‌باشد.
روش های گوناگون جراحی برای درمان این بیماران وجود دارد. در بسیاری از موارد بعلت بی ثبات شدن مهره ها در حین عمل جراحی نیاز به فیکساسیون ستون فقرات در محل عمل وجود دارد.

اينستاگرام دکتر احمد شکرچي زاده

تشخیص دیسک توراسیک:

تشخیص دیسک های توراسیک در بیمارانی که دچار ضعف و بی حسی پیشرونده پاها شده اند بوسیله تصویر برداری توسط دستگاه ام آر ای می‌باشد.معمولا دیسک های بیرون زده توراسیک به علت کلسیفیه و سفت بودن کاندید مناسبی برای درمان با لیزر پلاسما نمی‌باشند.
در طول پنج سال گذشته و بیش از سه هزار بیمار مبتلا به هرنی دیسکال که با لیزر پلاسما درمان شده اند کمتر از ده مورد دیسک توراسیک وجود داشته است .

لازم به ذکر است، با روش PLDH می‌توان بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک (فتق دیسک) با علائم شدیدتر را که کاندیدای جراحی باز هستند؛ درمان نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر احمد شکرچی زاده می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36622101 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و موثر ترین روش درمان دیسک