تاثیر آب درمانی بر کمر درد و بیرون زدگی دیسک

دیسک کمر عارضه ای است که در اثر وارد شدن فشار زیاد یا ضعیف شدن عضلات کمر در اثر بالا رفتن سن یا عوامل دیگر ممکن است به وجود آید . عمل لیزری دیسک کمر یکی از روش های غیر تهاجمی برای تسکین درد های ناشی از ابتلا به فتق دیسک کمر است . عمل لیزری دیسک کمر بدون بیهوشی یک روش مناسب برای افرادی است که نمی توانند تحت عمل جراحی باز قرار گیرند . عمل لیزری دیسک کمر غالبا تحت بی حسی موضعی انجام می شود . امروزه جراحی لیزری دیسک به دلیل سطح بالای اثربخشی ، دوران ریکاروی کوتاه و بیخطر بودن بسیار مورد توجه قرار گرفته است . در این مقاله به بررسی جراحی لیزری دیسک کمر و اثر آب درمانی پس از آن می پردازیم .

دکتر احمد شکرچی زاده، جراح ستون فقرات در اصفهان و ابداع کننده روش لیزری PLDH جهت درمان بیرون زدگی دیسک می‌باشند. لازم به ذکر است، با روش PLDH می‌توان بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک (فتق دیسک) با علائم شدیدتر را که کاندیدای جراحی باز هستند؛ درمان نمود

جراحی لیزری دیسک کمر چگونه انجام می شود؟

برای دیسکتومی ، جراح شما یک برش کوچک به طول کمتر از یک اینچ با یک چاقوی جراحی در امتداد ستون فقرات شما ایجاد می کند ، تا به ریشه های عصبی مشکل ساز دسترسی پیدا کند . یک آندوسکوپ ، که یک ابزار جراحی مجهز به دوربین است ، داخل برش قرار داده می شود تا ستون فقرات شما از داخل قابل مشاهده گردد .
هنگامی که موقعیت قسمت مشکل دار دیسک مشخص شد ، یک لیزر کوچک در محل برش قرار داده می شود تا دیسکی که باعث فشردگی عصب می شود را ببرد . سپس قسمت بریده شده دیسک برداشته می شود و محل برش بسته می شود .

تاثیر آب درمانی بر کمر درد

مزایای جراحی لیزری دیسک کمر

مهم ترین مزیت روش عمل لیزر دیسک کمر این است که این روش کاملا کم تهاجمی بوده و به روش بسته انجام می شود و بنابراین نتایج زیر را به دنبال دارد :

مراقبت های بعد از جراحی لیزری دیسک کمر

  1. روز بعد از عمل بیمار می تواند پانسمان را در بیاورد و دیگر نیاز به چسب زدن یا پانسمان خاصی نیست .
  2. بیمار باید مراقب بوده و از انجام حرکات آسیب رسان و بلند کردن اجسام تا مدتی خودداری کند .
  3. سه روز اول جهت ترمیم و جلوگیری از گرفتگی و اسپاسم های عضلانی مفید است بنابراین بیمار باید سه روز استراحت نسبی در منزل داشته باشد .
  4. روز بعد از ترخیص بیمار می تواند به حمام برود ، در یک ماه اول نباید از وان استفاده کنید .
  5. استفاده از کمربند ، گردنبند و یا پشت بند( بسته به محل عمل ) معمولا سه روز تا یک هفته به طور شبانه روزی توصیه می شود .
  6. رانندگی ازهفته چهارم به بعد مانعی ندارد مگر اینکه در زمان استفاده از پدال گاز و یا کلاژ دچار درد شوید .
  7. در ۶ ماه اول ، به علت اهمیت استخوان سازی و غضروف سازی در محل عمل ، بیمار نباید در معرض دود سیگار قرار بگیرد .
  8. ممکن است در روز های بعد از عمل دیسک کمر ، درد هایی مشابه با درد های قبل از عمل حس کنید . اگر این درد ها مداوم نیستند ، نگران این درد ها نباشید .

آب درمانی پس از جراحی لیزری دیسک کمر

آب درمانی نوعی روش درمانی فیزیکی سنتی است که برای درمان کمر درد به کار برده می شود . حرکت درمانی در آب گرم ، انجام تمرینات ورزشی و حرکات گردابی آب به کاهش درد و فشار وارده بر عضلات و مفاصل کمک می کند . آب درمانی به افزایش دامنه حرکتی و انعطاف پذیری عضلانی نیز کمک می کند . ورزش در آب یک روش مورد تایید جامعه پزشکی برای کاهش و درمان درد های مزمن است .
این روش درمانی به خصوص برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ، پوکی استخوان پیشرفته ، آرتروز و چاقی مفید بوده و می تواند برای افرادی که به تازگی ستون فقرات خود را عمل کرده اند نیز موثر واقع شود .
از آنجا که در حالت شناوری در آب ، نیروی ناشی از جاذبه زمین بر ستون فقرات کاهش می یابد ، انجام تمرینات در آب درد کمتری نسبت به انجام اقدامات فیزیوتراپی روی زمین دارد .

اينستاگرام دکتر احمد شکرچي زاده

عوارض جراحی لیزری دیسک کمر

حداکثر عارضه‌ای که ازاین جراحی از سوی بیماران گزارش شده ، حدود ۱ درصد است . در صورتی که توسط پزشک متبحر و متخصص انجام گیرد، عارضه ‌های احتمالی به‌ صورت کوتاه مدت و موقتی است.

برخی از داروها مانند دگزامتازون ، در کنترل و بهبود درد عصب سیاتیک موثر هستند. با این وجود یکی از بهترین روشهای درمان درد عصب سیاتیک ، جراحی لیزری است که به صورت سرپایی با نتایج درخشانی همراه است. جراحی لیزری به روش PLDH که روشی ابداعی توسط دکتر احمد شکرچی زاده، جراح مغز و اعصاب در اصفهان می باشد؛ تا کنون توانسته به درمان درد بیماران زیادی که از درد عصب سیاتیک رنج می‌برده‌اند بی‌انجامد.


آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و موثر ترین روش درمان دیسک