معرفی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات را می توان یکی از تخصص های پزشکی دانست.

متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در زمینه های زیر فعالیت دارد:

معرفی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

برای تشخیص بیماری های جراحی مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب از تصویر برداری (مانند اسکن CT و MRI) و آزمایش های دیگری مانند الکتروانسفالوگرافی (EEG)، آزمایش عصبی و غیره را استفاده می کند. این پزشکان معمولا با استفاده از روش های جراحی برای درمان بیماری مغز و اعصاب اقدام می کنند.
بنابراین جراح مغز و اعصاب پزشکی است که در تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با جراحی مغز واعصاب تخصص دارد. به طور معمول افرادی که درگیر کمردرد یا درد ستون فقرات هستند نیاز است. که به منظور درمان کمردرد خود به یک متخصص ستون فقرات مراجعه کنند. یک جراح مغز و اعصاب حاذق نیز به خوبی توانسته با کمترین عوارض و با تشخیص صحیح نسبت به درمان بیماری های مرتبط با مغز و اعصاب اقدام کند.

جراحی مغز و اعصاب چندسال است؟

در دوره تخصصی جراحی مغز و اعصاب، پزشک در طی پنج الی هفت سال دوره رزیدنتی (دوره دستیاری مغز و اعصاب یک دوره تکمیلی برای تمامی دانشجویان پزشکی است. که در دوره تکمیلی یک جراح مغز و اعصاب مباحث را به صورت عملی آموزش می بیند.)، آموزش های مختلفی در زمینه علوم پایه مغز و نخاع و اجزای دربردارنده آن، بیماری های مرتبط به مغز و اعصاب و انواع روش های جراحی می بیند البته یک جراح مغز و اعصاب برای اینکه به تخصص دست یابد. باید دوره های زیادی را بگذارند. این دوره شامل بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات و دریافت انواع فلوشیب های تخصصی در جراحی مغز و اعصاب است.

چگونه جراح مغز و اعصاب شویم؟

برای اینکه بتوان نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب شد هرپزشک عمومی باید 4سال دوره رزیدنتی در شاخه مغز واعصاب را بگذراند و بعد از گذراندن این دوره، دوره های فوق تخصص مغز و اعصاب را در رشته های مختلف از جمله (بیماری های حرکتی، سردرد، بیماری عروقی مغز، ام اس، دمانس، صرع، نورو افتالمولوژی به صورت کاملا تخصصی به درمان بیماری های مغز و اعصاب پردازند.

حرفه ی جراحی مغز و اعصاب، حرفه ای بسیار حساس و بسیار مهم است. برای همین نیاز به مهارت و دانش علمی و عملی زیاد دارد. ادامه تحصیل در این رشته به دلیل حساسیت های خاص و به جای آن بسیار زمان بر است و نیازمند به تلاش زیادی است. اما پس از فارغ التحصیلی در این رشته درامد بسیار بالایی برخوردار می شوند. ولی در مقابل این درامد بالا تقریبا دانشجویان تا 40 سالگی باید مشغول به تحصیل باشند و وقت کافی برای این رشته صرف کنند تا یادگیری علمی و عملی مطلوبی حاصل شود و بعد از اتمام دروس و گرفتن گواهی و مدرک وی باید اطلاعات و معلومات خود را بروز نگه دارد.

 صفحه اينستاگرام دکتر احمد شکرچي زاده

شغل و وظایف متخصص جراح مغز و اعصاب

پزشک متخصص مغز و اعصاب کار جراحی مغز، نخاع و اعصاب محیطی را برای برداشتن تومور، تسکین درد مزمن و درمان جراحت ها، بیماری عروقی و بیماری پارکینسون و بیماری صرع را انجام می دهد. او همچنین از جراحی برای درمان هیدروسفالی ، تشکیل غیر عادی مایع مغزی نخاعی در مغز، استفاده می کند. ممکن است جراحان مغز روی اصلاح بدشکلی ها و درمان بیماری های نخاعی مانند اختلال زوال تدریجی ستون فقرات و اسکلروز تمرکز کنند. سایر حوزه های تخصصی شامل جراحی عصب کودک وپرتوجراحی، استفاده از تششعات برای درمان تومور برای درمان تومور، می شود.

بهترین جراح مغز و اعصاب چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

  1. تعهد به کار: یک پزشک باید زمانی که درمان بیمار را به عهده می گیرد مدام پیگیر او باشد و در تمامی مراحل درمان بیمار حضور پررنگی داشته باشد. و برای درمان مشکلات بیمار باید تحقیق و مشورت زیادی انجام دهد تا بهترین روش راپیدا کند.
  2. اطلاعات به روزی داشته باشد: بهترین متخصص مغز و اعصاب باید دانش و اطلاعات خود را زود به زود بروز کند زیرا علم و تکنولوژی در حال پیشرفت است.
  3. مهربانی و دلسوزی: اگر پزشک با فردی که دچار آسیب یا بیماری شده با دلگرمی و مهربانی برخورد کند تا باعث تقویت روحیه بیمار می شود.

اگر مایل به آگاهی درباره علائم سندرم مفصل فاست هستید کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و موثر ترین روش درمان دیسک