رسانه ای شدن درمان بیرون زدگی دیسک در اصفهان

پژواک خبری جراحی بسته دیسک بوسیله لیزر پلاسما در اصفهان در خبرگزاری های مختلف

در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی، درمان بیرون زدگی دیسک ستون فقرات بدون جراحی باز و بیهوشی عمومی توسط لیزر پلاسما و تنها در یک جلسه انجام می شود . این عمل در سالهای اخیر به عنوان درمان غیر جراحی بعضی دیسک های ستون فقرات مورد توجه قرار گرفته و در یکی دو سال اخیر هم در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی اصفهان شروع شده است.
به گفته دکتر احمد شکرچی زاده ، متخصص جراحی مغز و اعصاب ، دیسک و ستون فقرات و عضو هیئت علمی دانشگاه ، این روش درمانی یکی از جدیدترین روشهای کمتر تهاجمی در درمان هرنی دیسکال (علل شایع و مهم کمر درد) می باشد. بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک کمر در صورت عدم جواب به درمانهای طبی و غیر جراحی ، می بایست عمل جراحی باز انجام دهند که عوارضی هم ممکن است به همراه داشته باشد .

وجود این عوارض سبب شده که درمان کنندگان هرنی دیسکال به فکر ابداع روشهای درمانی دیگر و کمتر تهاجمی در این خصوص بیافتند. در این روش جدید درمان هرنی دیسکال که با استفاده از لیزر کروی پلاسما به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد، سوزن لیزر با هدایت توسط فلوروسکوپ و یا CTدر محل خاصی از نوکلئوس قرار گرفته و با حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ ژول اشعه، نوکلئوس تبخیر و سوزانده می شود.

با این عمل فشار داخل دیسک مابین مهره ها کم شده و بعلت ایجاد مکش ، سبب جابجایی دیسک هرنیه به داخل فضا می گردد و در نتیجه فشار روی اعصاب کاهش می یابد. با ابداع و انجام این روش بیش از نیمی از بیماران هرنی دیسکال که نیازمند عمل جراحی باز می باشند بصورت جراحی بسته مشکل آنها رفع می شود.

بیش از ۵۰ درصد بیمارانی که به این روش عمل می شوند در حین عمل و یا بلافاصله پس از عمل درجاتی از بهبودی را احساس می کنند و اکثر آنها تا دو هفته بعد از عمل احساس ۷۰ درصد بهبودی دارند که با گذشت زمان ، این درصد افزایش یافته و بهبودی کامل را در بر خواهد داشت و بیمار می تواند پس از چند روز به فعالیت طبیعی خود بپردازد. در این روش که بصورت سرپایی و بدون خونریزی و فقط با بی حسی موضعی انجام می شود انتخاب بیمار و تکنیک دقیق انجام آن دو اصل مهمی است که شانس بهبودی بیمار را تا بیش از ۹۰ درصد افزایش می دهد.

پایگاه خبری - اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی

خبر آنلاین

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری صدا و سیما

خبرگزاری پژواک

خبرگزاری آتشکار


آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و موثر ترین روش درمان دیسک