ناهنجاری شریانی وریدی مغز (AVM)

بدشکلی شریانی وریدی (AVM) یک در هم پیچیدگی غیر طبیعی عروق خونی متصل به شریان ها و وریدها است که جریان خون عادی و گردش خون را مختل می کنند . هنگامی که یک AVM این فرایند حیاتی را مختل می کند ، بافت اطراف ممکن است اکسیژن کافی دریافت نکنند ، و شریان ها را تحت تاثیر قرار داده و می توانند باعث ضعیف شدن و پارگی رگ گردند . در این مطلب به بررسی دقیق تر بدشکلی شریانی وریدی مغز می پردازیم .

انواع ناهنجاری شریانی وریدی مغز

علت ایجاد ناهنجاری های شریانی وریدی مغزی

علت بدشکلی شریانی وریدی AVM ها مشخص نیست . اکثر مردم با آنها به دنیا می آیند ، اما آنها گاهی اوقات می توانند در مراحل بعدی زندگی تشکیل یابند .

ناهنجاری شریانی وریدی مغز

ناهنجاری شریانی وریدی باعث بروز چه مشکلاتی می شود ؟

علائم ناهنجاری شریانی وریدی مغزی

این اختلال علائم قابل توجهی ندارد و جزء بیماری های نادر به حساب می آید . به همین جهت ، این نوع بیماری اغلب تشخیص داده نمی شود و یا با آنوریسم مغزی اشتباه گرفته می شود . اما در صورت تشدید خونریزی ممکن است علائمی آشکار شود . قبل از بازگو کردن علائم این نوع اختلال ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که ، علائم و نشانه های بدشکلی وریدی متفاوت است بسته به محل و اندازه AVM و نوع رگ خونی که درگیر AVM شده است .

روش های تشخیص ناهنجاری های شریانی وریدی مغز

در مرحله اول پزشک تا آنجا که ممکن است علائم شما ، مشکلات پزشکی فعلی و قبلی ، دارو هایی که مصرف می‌ کنید و سابقه خانوادگی شما را بررسی می کند و همچنین معاینه بدنی انجام می‌ دهد .
روش های تشخیصی شامل موارد زیر می باشد :

 آدرس اينستاگرام دکتر احمد شکرچي زاده

روش های درمان ناهنجاری شریانی وریدی مغز

با جراحی لیزری دیسک به روش PLDH (لیزر پلاسما) می‌توان بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک (فتق دیسک) با علائم شدیدتر را که کاندیدای جراحی باز هستند؛ درمان نمود. در این روش بدون ایجاد برش و استفاده از پیچ ستون فقرات و پلاتین، می توان در افراد زیادی به بهبودی هرنی دیسکال دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر احمد شکرچی زاده می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36622101-031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و موثر ترین روش درمان دیسک