جراحی کیفوپلاستی چیست و چگونه انجام میشود؟

جراحی کیفوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد مسن با آن درگیر هستند ، پوکی استخوان است . استخوان‌ هایی که دچار پوکی می‌ شوند ، ترد و شکننده شده و همیشه در معرض خطر شکستگی هستند . شکستگی مهره‌ ها باعث می‌ شود ستون فقرات به سمت جلو قوس بردارد و فرد حالت خمیده به خود بگیرد . این حالت باعث فشار بر روی سایر اعضای بدن مانند سیستم گوارشی یا ریه‌ ها شده و عملکرد آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌ دهد . درمانی که برای شکستی استخوان ستون فقرات و پیشگیری از حالت خمیدگی انجام می‌ شود ، جراحی کیفوپلاستی تزریق سیمان به مهره‌ ها است . در این مقاله به بررسی دقیق تر جراحی کیفوپلاستی می پردازیم .

روش انجام جراحی کیفوپلاستی

عمل جراحی کیفوپلاستی معمولا در بیمارستان به صورت بستری انجام می‌ شود اما می‌ توان آن را در کلینیک‌ ها به صورت سرپایی نیز انجام داد . در این عمل ، بیمار تحت بی‌ حسی موضعی قرار خواهد گرفت . معمولا استفاده از یک آرام بخش نیز لازم است . با این حال در برخی موارد بیماران تحت بیهوشی عمومی قرار می‌ گیرند . این عمل جراحی معمولا یک ساعت طول می‌ کشد اما اگر شکستگی شدید تر باشد ، ممکن است بیشتر نیز به طول بیانجامد .

  1. در اولین مرحله بیمار روی تخت جراحی دراز می کشد و دارو های بیهوشی و بی حسی تزریق می شوند .
  2. سپس یک سوزن همراه با بالن ، قبل از متورم شدن بالن به داخل استخوان ستون فقرات وارد می‌ شود تا فضای انجام جراحی در ناحیه عمل ایجاد شود . این روش به طور موثری مهره‌ های ستون فقرات را بالاتر می‌ برد و آنها را به موقعیت طبیعی خود باز می‌ گرداند .
  3. در مرحله بعد برای حفظ این وضعیت و جلوگیری از آسیب دیدگی مکرر ، جراح باد بالن را خالی می‌ کند و آن را خارج می‌ نماید . سپس با استفاده از یک ابزار مخصوص کم فشار ، سمنت را به ناحیه اصلاح شده تزریق می‌ کند .
  4. مواد سمنت پلی متیل متاکریلات یا PMMA نامیده می‌ شوند که تقریبا به محض استفاده سفت شده و اثر جراحی را فوری می‌ کنند .
  5. در حین جراحی برای اطمینان از دقت جراحی ، ناحیه تحت عمل جراحی با استفاده از تصاویر اشعه ایکس در زمان واقعی کنترل می‌ شود .

کیفوپلاستی

مراقبت های بعد از جراحی کیفوپلاستی

کیفوپلاستی بیشتر در چه افرادی انجام می‌ گیرد ؟

آدرس اينستاگرام دکتر احمد شکرچي زاده

عوارض جراحی کیفوپلاستی

عوارض کیفوپلاستی کم است با این حال مانند سایر عمل های جراحی ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد . مهم ترین عوارض کیفوپلاستی عبارت اند از :

لازم به ذکر است، با روش PLDH می‌توان بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک (فتق دیسک) با علائم شدیدتر را که کاندیدای جراحی باز هستند؛ درمان نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر احمد شکرچی زاده می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 36622101 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و موثر ترین روش درمان دیسک