تغییرات در ام آر آی بعد از عمل با لیزر پلاسما

تغییرات در ام آر آی انجام شده از بیماران بعد از عمل با لیزر پلاسما در اغلب موارد تا سه ماه بعد از عمل، علیرغم بهبودی زیاد در علائم بالینی بیمار ، تغییرات در ام آر آی اندک است. تا حدود سه ماه بعد از عمل معمولا قسمت بیرون زده دیسک تغییر رنگ یافته و از سیاهی به سمت خاکستری رفته و در قسمتهایی ممکن است سفید گردد. تا این زمان ممکن است حجم قسمت بیرون زده تغییر زیادی پیدا نکرده باشد. تغییر رنگ دیسک از سیاهی به خاکستری و سفیدی نشانه تغییر قوام دیسک از جسم سفت به نرم و ابکی شدن میباشد.

از این زمان به بعد بتدریج میزان سفید شدگی قسمت بیرون زده افزایش یافته و بتدریج حجم قسمت بیرون زده کاهش می یابد . بتدریج دیسک داخل فضا نیز تغییر رنگ به سفیدی پیدا میکند. آین مسئله نشانه آبدار شدن دیسک میباشد. تغییرات حجم قسمت بیرون زده دیسک به سمت کاهش و تغییر رنگ معمولا تا یک و نیم سال بعد از عمل تداوم می یابد. یک نکنه قابل توجه اینست که در مواردی ممکن است علیرغم بهبودی کامل کلینیکی بیمار و برطرف شدن علایم، همچنان قسمت قابل توجهی از دیسک بیرون زده، در کانال مهره ای حتی بعد از مدت طولانی باقی بماند. این علامت دلیل عدم بهبودی نمی باشد.

تغییرات در ام آر آی بعد از عمل با لیزر پلاسما

با جراحی دیسک با لیزر پلاسما کاهش فشار داخل دیسک، سبب کاهش فشار دیسک بیرون زده به ریشه عصبی شده و علائم بیمار بر طرف میگردد. در درمان دیسک بیرون زده با لیزر پلاسما ، در ام آر آی تاخیری معمولا در اغلب موارد ارتفاع فضای دیسک کاهش نمی یابد . این موضوع بعلت آبدار شدن دیسک و پر شدن محل سوزانده شده بوسیله دیسک بیرون زده میباشد.

صفحه اينستاگرام دکتر احمد شکرچي زاده


آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و موثر ترین روش درمان دیسک