دستورات پس از عمل جراحی دیسک کمری با لیزر پلاسما

1- بیماران ۳-۲ ساعت پس از عمل جراحی از بیمارستان مرخص شده و از این زمان مصرف مواد غذایی و راه رفتن بلامانع است.

۲- پس از عمل جراحی استفاده از کرست کمری پاک سمن بدون فنر به مدت چند روز توصیه میشود.

۳ - پس از ۴۸ ساعت از عمل جراحی انجام استحمام بلامانع است. توجه داشته باشید پس از حمام حتما کمر خود را خوب خشک کرده و آن را با کرست کمری ببندید.

۴- توجه داشته باشید پس از عمل بهتر است از توالت فرنگی استفاده کرده و از زور زدن بی مورد اجتناب نمایید.

۵- پس از عمل جراحی جهت حصول نتایج عمل بهتر لازم است بیمار دو تا سه هفته استراحت مطلق داشته باشد. در این مدت میتواند جهت اجابت مزاج به دستشویی برود ولی در سایر مواقع باید استراحت مطلق را در وضعیت خوابیده ادامه دهد. نشستن و یا ایستادن فشار داخل فضای دیسک عمل شده را بالا برده و شانس بهبودی کامل را کم میکند.

جراحی دیسک با لیزر

۶- بهبودی درد بیماران معمولا در حین عمل جراحی شروع و تا پایان هفته اول معمولا اکثر بیماران احساس بهبودی بیش از ۵۰ درصد دارند . در اغلب موارد بهبودی کامل تا ۳ ماه طول خواهد کشید. اگر بیماری تا سه ماه پس از عمل جراحی بهبودی لازم را نداشته باشد احتمالا نیازمند عمل جراحی باز خواهد بود. توجه داشته باشید بهبودی درد بیمار با عمل پلاسما اغلب در طول سه ماه اول بصورت رفت و برگشتی خواهد بود. بدین معنی که بیمار ممکن است پس از بهبودی کامل چند روزه مجدد درد برای مدت کوتاهی عود و مجدد برطرف گردد.

۷- ورزش های پس از عمل :

بیمار از روز بعد از عمل میتواند ورزش های خوابیده انجام دهد.
بیمار درحالیکه طاق باز روی زمین خوابیده است پا ها را به داخل شکم آورده سپس صاف میکند. سپس پاها را بطور عمودی بالا می آورد و در نهایت حرکات دوچرخه پا انجام میدهد.این حرکات را در صورت توان و عدم وجود درد به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه یک تا سه بار در روز انجام میدهد.

۸- مصرف داروهای پس از عمل :

الف: مصرف مسکن بر اساس شدت و میزان درد پس از عمل لازم است.در صورت درد خفیف ممکن است نیازی به مصرف مسکن نباشد. ولی در صورت شدت درد ابتدا شیاف دیکلوفناک ۱۰۰ میلیگرم یک تا دو بار در روز و سپس کپسول celexib ۲۰۰ میلیگرم یکبار در روز لازم است مصرف گردد. درد صورتی که درد بیمار شدید باشد و به این درمان ها پاسخ ندهد امپول متوکاربامول روزی یک عدد و امپول دگزامتازون نیز روزی یک عدد به مدت سه روز در صورت لزوم میتواند ادامه یابد.
ب: آنتی بیوتیک : قرص سفیکسیم ۴۰۰ میلیگرم روزی یک عدد به مدت ۵ روز توصیه میشود.

صفحه اینستاگرام دکتر احمد شکرچی زاده

۹- در طول شش ماه اول بعد از عمل از هرگونه فعالیت سنگین اجتناب نمایید.

۱۰- معمولا بعد از ماه اول عمل بازگشت به کار و انجام رانندگی به میزان معقول در صورت تحمل بیمار بلامانع است.

۱۱- میزان راه رفتن بیمار پس از پایان استراحت مطلق عمل بستگی به بروز درد دارد. درصورتی که درد وجود نداشته باشد راه رفتن بلامانع است .

۱۲- آرامش روحی و اطمینان به بهبودی در نتیجه عمل تاثیر قطعی دارد.

۱۳- انجام فیزیوتراپی و استفاده از استخر معمولا از یکماه بعد از عمل بلامانع است.

۱۴- رژیم غذایی معمولا تاثیری در بهبودی ندارد ولی بسیاری از بیماران اظهار میدارند با مصرف غذاهای گرم احساس بهبودی بیشتری دارند.

۱۵- اولین مراجعه به مطب یک ماه بعد از عمل جراحی است. در این ویزیت میزان بهبودی ارزیابی و دستورات لازم داده خواهد شد. در خواست انجام ام آر آی بعد از عمل نیز در این مرحله انجام خواهد شد.البته انجام ام آر آی بعد از عمل حد اقل شش ماه بعد از عمل جراحی با لیزر خواهد بود.

۱۶- مراجعه دوم بعد از عمل شش ماه بعد از عمل جهت رویت ام آر آی بعد از عمل خواهد بود.

۱۷-در صورت بروز هر گونه مشگل با اقای رضایی تماس بگیرید.

برای همگی ارزوی سلامتی و شفا از درگاه حضرت احدیت دارم.