راهنمای بستری بیماران جهت عمل لیزر پلاسما

نکاتی که داوطلبان عمل با لیزر پلاسما باید قبل از عمل جراحی بدانند :

۱- عمل جراحی دیسک با لیزر پلاسما به روش PLDH تکنیک ابداعی دکتر شکرچی زاده بوده که در طول پنج سال گذشته متجاوز از دوهزار و یکصد بیمار (2100 ) تا کنون ( فروردین ماه ۹۹ ) با این تکنیک عمل شده اند.

۲- این عمل بطور سرپائی ، با بی حسی موضعی و معمولاً بدون درد و عارضه ، در اتاق عمل انجام میشود. بیماران صبح روز عمل در بیمارستان بستری شده وهمان روز،عمل انجام و چند ساعت بعد ازعمل ، مرخص میشوند.

عمل لیزر پلاسما

۳- لازم است بیماران حداقل چهار ساعت قبل از بستری از خوردن و آشامیدن اجتناب نمایند. مصرف داروهای قبلی تا زمان بستری در بیمارستان بلامانع است ولی مصرف آسپرین و داروهای ضد انعقاد ، لازم است با هماهنگی با پزشکان معالج حداقل سه روز قبل از بستری قطع شود.

۴- معمولاً لازم است بیمار به مدت سه تا چهار هفته بعد از عمل در منزل استراحت مطلق نماید. در مواردی که بیمار قبل از عمل ، درد شدید دارد ، اکثراً بعد از عمل درد پا کاهش می یابد. ممکن است درد کمر چند روز تا چند هفته بعد از عمل تشدید یابد. این مربوط به حساسیت بیمار به لیزر و اسپاسم عضلات می باشد . جای هیچگونه نگرانی نیست ، بتدریج از میزان شدت درد کاسته میشود. مصرف داروهای تجویزی کمک کننده است.اکثر بیماران عمل شدیکماه بعد از عمل به کار و فعالیت طبیعی خود برگشت می نمایند. البته این زمان در بیمارانی که درد قبل از عمل شدید دارند ، معمولاً بیشتر است.

۵- نتیجه عمل جراحی دیسک به روشPLDH مشابه هر عمل جراحی دیگر قطعی و صد در صد نمی باشد. بر طبق تجارب قبلی میزان بهبودی بیماران با این روش حدود ۹۰ درصد میباشد. این بدان معنی است که حدود ۱۰ درصد بیمارانی که تحت انجام این عمل قرار میگیرند ممکن است از این عمل نتیجه قطعی نگرفته و نیازمند روش های درمانی دیگر از جمله عمل جراحی باز باشند.

۶- زمان لازم برای مشخص شدن نتیجه گیری از این عمل حدود سه ماه میباشد. اگر بیماری تا سه ماه بعد از این عمل هیچگونه نتیجه ای نگرفته باشد ، ممکن است نیازمند عمل جراحی باز باشد. ولی اگر بعد از سه ماه به هر میزان بهبودی داشته باشد، شانس نتیجه گیری بیشتر در ماههای بعد وجود دارد.

۷-اگر چه اکثر بیماران پس از سه ماه بهبودی لازم را دارند ولی بروز تغییرات لازم در ام آر آی معمولاً زمانبر و نیازمند بیش از ۸ ماه از عمل میباشد. در مواردی ممکن است علیرغم بهبودی کامل کلینیکی ، تغییرات زیادی در ام آرآی تاخیری ایجاد نشود.

آدرس اینستاگرام دکتر احمد شکرچی زاده

8- جهت دستورات بعد از عمل لطفاً به مقاله دیگری در همین سایت مراجعه فرمائید.

در صورت بروز هر گونه مشکل در روزهای اول بعد از عمل ، با شماره تلفن 09122496778 از طریق واتساپ و یاsms پیغام بگذارید، در اولین فرصت با شما تماس گرفته خواهد شد.
امیدواریم که شما از این عمل نتیجه لازم را کسب کنید.